Archiv

Uninterrupted – Opera Plus

V průběhu koncertu se charakterově výrazně proměňoval i (bas)klarinet; úvodní skladba dnešního koncertu, Tři procházky s E. Satiem a vzpomínka na ně Jiřího Dvořáka pro sólový basklarinet, svým poklidným plynutím dobře splnila účel velice pozvolného naladění posluchačových uší na typ … Celý příspěvek

Rubriky: Reference | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Uninterrupted – Opera Plus

Tiberiu Oláh – Konvergence – Opera Plus

10.10.2019 Opera Plus – Kateřina Pincová ..Dramaturgie však, jak bylo řečeno, myslela i na potřebu kontrastu z hlediska různorodosti obsazení, proto byly výše zmíněné komorní skladby proloženy dvěma sólovými kompozicemi: pro klarinet (Jiří Mráz) to byla Sonata Tiberiua Oláha, pro … Celý příspěvek

Rubriky: Reference | Napsat komentář

Jörg Widmann – Fantasie – Harmonie

Virtuózní lahůdka pro sólový klarinet je jakousi mozaikou, v níž jsou vedle sebe zcela nemilosrdně stavěny různé hudební styly, druhy a nálady. Jiří Mráz podal tuto technicky nesmírně náročnou kompozici s lehkostí a suverenitou tak, jako by vyprávěl poutavý, byť … Celý příspěvek

Rubriky: Reference | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Jörg Widmann – Fantasie – Harmonie

Ondřej Štochl: Šeptet – Opera Plus

Ve Štochlově mimořádně barevné instrumentaci takový prostor skutečně existuje a díky výtečným interpretům je přijímán téměř bez dechu. Pozoruhodný byl výkon klarinetisty Jiřího Mráze, který je schopen jak nejjemnějších dynamických odstínů, tak výrazné expresivity. (autor: Petra Čtveráčková, Opera Plus, 24.10.2016)

Rubriky: Reference | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Ondřej Štochl: Šeptet – Opera Plus

Tiberiu Olah: Sonáta pro klarinet sólo – A Tempo Revue

(…) Jako předposlední byl na koncertě představen rumunský skladatel Tiberiu Olah (nar. 1928) velmi náročnou Sonátou pro klarinet sólo (1970) v podání Jiřího Mráze. Skladba mne velmi zaujala virtuózním pojetím sólového nástroje. Po klasické expozici přijde provedení s využitím množství … Celý příspěvek

Rubriky: Reference | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Tiberiu Olah: Sonáta pro klarinet sólo – A Tempo Revue

Pavel Zemek Novák: Chrámové sólo pro sólový klarinet – A Tempo Revue

CHRÁMOVÉ SÓLO pro sólový klarinet od Pavla Zemka je původně hudba pro soubor, který se věnuje improvizaci při liturgii. Autor rozvrhl skladbu do dvou částí: „První je reflexí chrámového prostoru, druhá je taneční stylizace prostoru vnitřního“. Jiří Mráz se při … Celý příspěvek

Rubriky: Reference | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Pavel Zemek Novák: Chrámové sólo pro sólový klarinet – A Tempo Revue

Tomáš Pálka: Sněhy, popely – A Tempo Revue

Kompozicí Sněhy, popely od Tomáše Pálky koncert pokračoval. „Skladba pro sólový klarinet a recitátora je reakcí na básnickou tvorbu Zdeňka Volfa. … Klarinet a recitace vystupují z ticha a vytváří určitý dialog, ve kterém oba ‚říkají‘ totéž, každý však svou … Celý příspěvek

Rubriky: Reference | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Tomáš Pálka: Sněhy, popely – A Tempo Revue

Chrámové sólo Pavla Zemka – A tempo revue

Chrámové sólo pro sólový klarinet Pavla Zemka (1993) mě zaujalo především díky momentální a skvělé interpretaci Jiřího Mráze. (A tempo revue – Marek Kopelent  3.3.2008)

Rubriky: Reference | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Chrámové sólo Pavla Zemka – A tempo revue

Malé poznámky – Bliss – Taneční aktuality

Jeden jediný člověk dokázal udržet linii celého onemanshow. Nepotřeboval k tomu prakticky nic a přece vytvořil naprosto dokonalou imaginaci bytu, ulice, zbabělství, neštěstí, nesmělosti, radosti i snění. Doprovázen živou hudbou klarinet a kontrabas (Jiří Mráz a Martin Zpěvák) zavádí diváky … Celý příspěvek

Rubriky: Reference | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Malé poznámky – Bliss – Taneční aktuality

Albert se bojí – Tiscali

Příběhy svého chlapce (či svého vlastního chlapectví?) hraje Švejda ve svižném tempu. Oporou mu jsou vynikající hudebníci – Petr Wajsar, Jiří Mráz a Martin Zpěvák, kteří hru doplňují zvukově, rytmizují ji a zároveň dotvářejí atmosféru jednotlivých mikrosituací. V představení Švejda … Celý příspěvek

Rubriky: Reference | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Albert se bojí – Tiscali